binaries/content/gallery/ccpjunior-nl/banners/landing-pages/eprocurement/eprocurement.png/eprocurement.png/hippogallery:original

Conrad eProcurementConrad eProcurement är en praktisk webbaserad lösning utan koppling till ert affärssystem
Conrad eProcurementNi kan föra över innehållet i kundvagnen direkt till ert ERP-system via vår OCI-shop
Conrad eProcurementTransparent, användarvänligt och kostnadsbesparande. Lösningen för företag med ett eget inköpssystem

Kundorienterade och personliga
eProcurement lösningar

Vårt internationella eProcurement-team är stolta över att under flera år personligen ha väglett våra kunder för att göra skillnad och underlätta deras arbete. Våra eProcurement lösningar är skräddarsydda efter dina behov. För att kunna tillgodose dina specifika behov erbjuder vi en rad olika lösningar. För att kunna passa allt ifrån små specialiserade företag till stora företag med tusentals anställda. Fördelarna:

  • Personlig kontakt och expertråd från våra experter.
  • Sänker era processkostnader.
  • Ökar effektiviteten och transparensen genom att kartlägga er inköpsprocess
  • Specialanpassat sortiment, speciellt anpassat för era behov
  • Skräddarsydda prisavtal
  • Med vår kostnadsfria eProcurement får ni snabb tillgång till den lösning ni väljer, utan några krav.
  • Säker dataöverföring via testade EDI- och API-gränssnitt. Om så önskas kan dataöverföring även göras via SFTP, HTTPS etc.
  • Hosting för applikationer i Tyskland
  • Nära samarbete med systemleverantörer och klarar alla vanliga gränssnitt för order- och ERP-system
  • Snabba leveranstider
  • Alla produkter uppfyller höga kvalitetsstandarder

Kontakta oss för mer information

Våra tekniska
möjligheter

Med höga ordervolymer är en EDI-lösning det effektivaste valet. Vi ger er råd och hjälper er med kopplingen. Olika format och sätt att överföra data på är möjliga.

EDI verbinding

EDI-lösning

Använder ni en av följande inköpspartner Ariba, Proquro eller 2BA? Vi också,  då är ni bara ett steg bort från alla nämnda fördelar. Transparens, användarvänlighet och kostnadsbesparingar. Detta är lösningen för företag som redan har ett eget inköpssystem. 

 
  • Anslutning till ert inköpssystem
  • Format: XML, EDIFACT, OpenTrans etc.
  • Dataöverföring: AS / 2, HTTPS, SFTP, e-mail, etc.
 
API

Conrad eCatalog

Vi erbjuder er hela Conrad-katalogprogrammet eller katalogen i digital form (olika format för klassificering och export är möjligt).

 
  • Konfigurerbart sortiment
  • Exportformat: BMEcat 1.2, CSV, Ariba CIF, Excel, etc.
  • Formaterbart format: alla allmänna versioner av eClass och UNSPSC
 

En anpassade eProcurement-lösning erbjuder er följande:

eProcurement-oplossingen

Öka effektiviteten och transparansen

Tar er inköps- eller offertprocess mycket tid i anspråk? Vill ni beställa via webben eller direkt från ert ERP-system för att spara processkostnader? Conrads skräddarsydda, kraftfulla och innovativa lösningar för eProcurement gör att ni kan minimera ledtiderna för era beställningar och minska era inköpskostnader avsevärt. Tack vare transparens och en realtidsorderöversikt har ni alltid inblick i era beställningar.

 
eProcurement-oplossingen

Skräddarsydda lösningar

Tack vare våra mångsidiga lösningar för eProcurement kan vi hitta en anpassad lösning för alla behov. Vill ni ha ett användarvänligt alternativ kanske vår kostnadsfria Conrad Smart Procurement är lösningen? Eller passar en anpassad e-Catalog för olika inköpare bättre in i din organisation? Mer är vad du tror är möjligt. 

 
Flexibiliteit en onafhankelijkheid

Flexibilitet och oberoende

Vi är redo att optimera er inköpprocess. Tack vare våra experter innebär eProcurement med Conrad maximal flexibilitet och oberoende. Vi står till ert förfogande för alla era frågor. Oavsett om det handlar om systemkonfiguration eller användningen av er Conrad eProcurement-lösning, våra experter finns här för er för att optimera er orderprocess och välja ut rätt sortiment för er.

 
Vertrouwen vanuit traditie

Förtroende

Vi är stolta över vårt certifierade utbud av ledande tillverkare och exklusiva varumärken. Ni kan lita på våra produkter såväl som på våra tjänster. Ni kommer att få en dedikerad kontaktperson för eProcurement som kommer att stödja er genom processen. Vi är öppna för era önskemål och vill uppnå de uppsatta målen tillsammans med er. Som familjeföretag har detta varit en tradition för oss i nästan 100 år.

 
Conrad smart procurement

Inkörsporten

CSP

Conrad Smart ProcurementDen intelligenta lösningen för era inköp. Med Conrad Smart Procure kan ni njuta av alla fördelarna med Conrad eProcurement genom en praktisk webbaserad lösning utan koppling till ert affärsystem. Navigera genom den intuitiva Conrad-Shopen från alla stationära och mobila enheter!

  • Gratis, webbaserat, ingen koppling till affärssystem behövs
  • Utan komplex anslutningsprocess och intuitiv användning
  • Aktuellt sortiment och tillgänglighet i realtid
  • Omfattande funktioner för att optimera er inköpprocess, till exempel:
    • Justerbart godkännandeförfarande på flera nivåer
    • Strukturering av kostnadscentra
    • Hantering av leveransadresser
    • Rapporterings- / statistikfunktioner

Skicka en förfrågan om CSP

OCI

Personlig webbshop

OCI

OCI-webbshopNi kan överföra innehållet i kundvagnen direkt till ert ERP-system via vår OCI-webbshop innan ni beställer. Vi kommer naturligtvis att anpassa OCI webbshopen till era behov. De priser och produkter som lagras åt er finns i webbshopen. Ni kan använda ert inköpssystem för snabb och kostnadseffektiv orderbehandling utan att behöva importera omfattande katalogdata till ert system.

  • Direkt tillgång till hela Conrads sortiment
  • Sortimentet som visas kan anpassas efter era behov
  • Integration av specialavtal på priser via OCI / PunchOut
  • Tillgängligheten visas i realtid
  • Riktad sökning efter produkter
  • Alla prisavtal är skräddarsydda
  • Bättre användarvänlighet och prestanda genom användning av webbaserad molnteknologi

Skicka en förfrågan om OCI

EDI

Personlig webbshop

EDI

Använder ni en av följande inköpspartner Ariba, Proquro eller 2BA? Vi också, då är ni bara ett steg bort från alla nämnda fördelar. Transparens, användarvänlighet och kostnadsbesparingar. Detta är lösningen för företag som redan har ett eget inköpssystem. Vi kopplar ert system till vårt, vilket gör att hela vårt produktsortiment på över 750 000 produkter blir tillgängligt direkt för era inköpare. Ni kan givetvis begränsa detta och bara visa en del av vårt sortiment också.  Ni ser omedelbart rätt pris (inklusive rabatt) och er beställning skickas till oss automatiskt.

  • Anslutning till ert inköpssystem
  • Format: XML, EDIFACT, OpenTrans etc.
  • Dataöverföring: AS / 2, HTTPS, SFTP, e-mail, etc.

Skicka en förfrågan om EDI