Kontrolladapter HT Instruments EV-TEST100 Testadapter för E-laddstationer, 1010960
Ev-test100 har utvecklats som tillbehör speciellt för kontroll av E-laddstationer. Den kan användas för simulering av laddningsstatus och för kontroll av effektiviteten av skyddsåtgärder för E-laddningsstationer av typ 3 med ett kontaktdon av typ 2. …
Ev-test100 har utvecklats som tillbehör speciellt för kontroll av E-laddstationer. Den kan användas för simulering av laddningsstatus och för kontroll av effektiviteten av skyddsåtgärder för E-laddningsstationer av typ 3 med ett kontaktdon av typ 2. …
Testadapter för E-laddstationer
Ev-test100 har utvecklats som tillbehör speciellt för kontroll av E-laddstationer. Den kan användas för simulering av laddningsstatus och för kontroll av effektiviteten av skyddsåtgärder för E-laddningsstationer av typ 3 med ett kontaktdon av typ 2. Den enkla hanteringen i kombination med kombi G3 eller Combi G2 är garanterad.
Mätfunktioner
Universella 4 mm-uttag för anslutning med en 1- eller 3 fas-installationsprovare med mätledningar (banankontakt)
Separat fasvisning med tre LED:er för enkel spänningsverifiering
Proximity pilot (PP) vridreglage för att simulera olika strömkapacitet hos laddningskablar
Control Pilot (CP) vridreglage för simulering av elektrisk fordonsstatus A, B,C D.
Felvred för simulering av en kortslutning mellan CP och PE (Villkor E = fel)
Simulering PE-fel (jordningsfel)
Anslutningar för CP-signalutgång för kontroll av kommunikation mellan adapter (=simulerat eldrivet fordon) och laddare
Typ 2-kontakt för anslutning till laddningsstationen Fast ansluten laddningskabel
Fordonssimulering (CP): De olika fordonslägena A till D kan simuleras med en vridströmbrytare (enligt IEC 61851)
Kabelsimulering (PP): De olika kodningarna för laddningskablar med 13, 20, 32 och 63 A samt ”ingen kabel ansluten” kan simuleras med ett vridreglage
Felsimulering: Simulering av en kortslutning mellan CP och PE via vridströmbrytare (tillstånd E = fel)
Visning av fasspänningarna via LED:er
Kontroll av E-laddningsstationer även vid fast ansluten laddningskabel
För fordonssimulering (CP):
Enligt IEC 61851 kan A, B, C, D och E simuleras. De olika fordonstillstånden kan ställas in med vridreglaget.
Villkor A: Inget fordon anslutet
Villkor B: Fordonet är anslutet men inte redo att laddas
Villkor C: Fordonet är anslutet och inte avsett för laddning och ventilation av lastutrymmet
Villkor D: Fordonet är anslutet och redo för laddning och ventilation av lastområdet
Tillstånd E: Fel: Kortslutning CP-PE via intern diod
För kabelsimulering (PP):
De olika kodningarna för laddningskabeln kan simuleras med 13, 20, 32 och 63 A. Dessutom är det möjligt att simulera status - ingen kabel. Simulera olika laddningskablar sker genom att växla mellan PP och PE med hjälp av en vridomkopplare. Enligt IEC 61851 är följande värden möjliga:
Ingen kabel: ∞ ohm
13 A-kabel 1,5 k Ohm
20 A-kabel 680 ohm
32 A-kabel 220 ohm
63 A-kabel 100 ohm
OBS! Vi beklagar att vi inte har hunnit översätta denna produkttext. Texten nedan är maskinöversatt från tyska.
Kommentarer
Kundomdömen
Liknande produkter
Se och upptäck andra produkter från kategorin Specialtillbehör för mätutrustning