Kundinformation om Coronaviruset

Den nuvarande utvecklingen och effekterna av coronavirus kräver framtidsinriktade åtgärder och flexibla lösningar. För Conrad är hälsa och att skydda våra anställda, kunder och affärspartners av högsta prioritet. Vi har därför börjat med förebyggande åtgärder i ett tidigt skede. Vi kommer att fortsätta att noggrant övervaka situationen, utvärdera den regelbundet och vidta lämpliga åtgärder för att upprätthålla bästa möjliga service för dig även under dessa speciella tider.

Den goda nyheten: Vår webbshop är tillgänglig dygnet runt och du når oss som vanligt via e-post. Våra kollegor i logistikavdelningen såväl som våra leverantörer som transporterar våra varor kommer att göra sitt bästa för att skicka dina paket till dig så snabbt som möjligt. Vi ber om ursäkt för eventuella förseningar.

Vi har tillräckligt med varor på lager. Tillsammans med våra leverantörer arbetar vi under högt tryck för att underhålla våra leveranskedjor. Om det finns flaskhalsar försöker vi kompensera för vissa produkter genom vårt nationella och internationella leverantörsnätverk.

Kort sagt, vi gör allt vi kan för att fortsätta leverera den service du är van vid!

FAQ

Hur skyddas Conrad-anställda?

För Conrad är hälsa och att skydda våra anställda, kunder och affärspartners av högsta prioritet. Vi har därför börjat med förebyggande åtgärder i ett tidigt skede. Förutom utvidgningen av lämpliga hygienåtgärder på alla Conrad-platser arbetar våra anställda i hela Europa till stor del hemifrån. Våra anställda uppmanas även att hålla sociala kontakter till ett minimum för att förhindra ytterligare spridning av viruset.

Kan jag fortfarande använda 24-timmars expressleverans?

Våra kollegor från logistikavdelningen och våra transportpartners fortsätter att göra allt för att leverera ditt paket så snabbt som möjligt. Vill du säkerställa att din beställning kommer fram nästa arbetsdag? Kontakta oss. Vi ber om ursäkt för alla eventuella förseningar.

Är rabattkoderna fortfarande giltiga?

Naturligtvis kan du fortfarande använda rabattkoder när du beställer.

Varför är desinfektionsmedel, hygienprodukter och ansiktsmasker för närvarande slutsålda?

På grund av den nuvarande situationen finns det för närvarande mycket stark efterfrågan på desinfektionsmedel, hygienprodukter och ansiktsmasker. Detta innebär att produkterna inte alltid kan produceras i önskad mängd och vissa produkter kan vara tillfälligt slutsålda.

Kommer det att bli längre leveranstider?

Tillsammans med våra leverantörer arbetar vi hårt för att underhålla våra leveranskedjor så att förseningar inte ska uppstå. Vi försöker kompensera tillfälliga flaskhalsar för leveranser för vissa produkter genom vårt nationella och internationella leverantörsnätverk.

Får jag längre tid på mig att göra en retur?

Ja. Vi har med anledning av Coronaviruset utökat ångerrätten till 30 dagar. Detta gäller både företagskunder och konsumenter.