Nedan hittar du information och svar på de vanligaste frågorna. Kontakta vår kundservice om du inte hittar svar på din fråga.

Hur ångrara jag ett köp? (Ångerrätt)

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (DHL) har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar utan att behöva ange orsak. Tidsfristen startar den dag du tar emot produkten. Varan ska återsändas till oss inom 14 dagar från det att du har åberopat ångerrätten. Om produkten har använts mer än skäligt för att kontrollera funktionalitet, kommer avdrag för värdeminskning att göras (om varan kan betraktas som begagnad). Avdraget dras ifrån beloppet som återbetalas. .
Det finns undantag från ångerrätten, bl.a. gäller den inte för företag/näringsidkare.

För att förenkla hanteringen, rekommenderar vi dig följa nedanstående punkter när du ångrar ett köp:

För att förenkla hanteringen, rekommenderar vi dig följa nedanstående punkter när du ångrar ett köp:

  1. Kontakta oss inom 14 dagar på [email protected].
  2. Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. samtliga tillbehör som medföljde produkten.
  3. Fyll i retursedeln, som kan laddas ner här, och lägg den i förpackningen. Utan en ifylld retursedel kan vårt returcenter ej behandla ditt ärende. Du får själv betala returkostnaden.


När vi har mottagit produkten/produkterna görs en återbetalning (med eventuellt avdrag för värdeminskning). Det tar 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur, innan du erhåller återbetalningen. Vi betalar tillbaka det belopp som du har betalat, inklusive fraktkostnaden. Returkostnaden får du dock betala själv.

Hur avbeställer jag?

Vänligen notera att det ej går att korrigera/avbeställa en beställning efter den lagts. Detta p.g.a. beställningen omedelbart påbörjar behandling för snabb & felfri leverans. Ni har alltid 14 dagars ångerrätt och ifall en avbeställning inkommer innan paketet skickats ut så debiteras ni ej för
returfrakten.

Hör av dig till Conrad kundservice så hjälper vi dig förutsatt att din beställning ännu inte behandlats.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är beroende av valt leveranssätt. Med Snabbleverans (UPS Standard) får du varorna till dörren efter ca. 2-4 arbetsdagar (förutsatt att beställningen gjordes vardag före kl 10:00). 

Expressleverans (UPS Express) till dörren tar max. 72 timmar. I undantagsfall kan leveranstiden vara längre, vilket vi ber om förståelse för (exempel är under storhelger såsom jul- och nyår, vid extremt hög belastning eller om leveransadressen är i ett avlägset område).

Gällande leveranser med fraktföretaget UPS (dvs. Snabbleverans och Expressleverans) måste beställningen vara lagd innan kl 10:00 för att expedieras samma dag.

Vid eventuell restnotering eller försening blir du meddelad via e-post och har rätt att häva köpet utan kostnad. Vi reserverar oss för slutförsäljning, felaktig information gällande lager samt eventuella felaktiga priser.

Hur lång garanti har jag på min vara?

Vi lämnar 24 månaders garanti på alla produkter utom förbrukningsprodukter, som till exempel batterier. Spara fakturan då den måste bifogas vid garantiärende, annars gäller inte garantin. Vi betalar inte resekostnader eller kostnader för inbyggnad/reparationer gjorda i en annan verkstad eller av ett serviceföretag.Om en produkt går sönder eller slutar att fungera inom garantitiden (24 månader), kan du returnera produkten. Du kan välja att byta den mot en ny eller att få pengarna tillbaka.

1. Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. samtliga tillbehör som medföljde produkten, glöm inte att även lägga i vår retursedel.
2. Fyll i retursedeln och ange reklamationsorsak. Vi står för returkostnaden. Retursedeln kan du ladda hem här » 
Skicka returen med det billigaste alternativet (ej postförskott). Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returen! Om returkostnaden överstiger 100 SEK måste kopia på kvitto bifogas vid returen, hela summan återbetalas. Beloppet överförs till önskat konto. Ersättningsleveranser är avgiftsfria. 

Vid begärt utbyte så förbehåller vi oss rätten att först försöka reparera produkten, och om det ej går så skickas en ny produkt ut.
OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott. Paket returneras endast till nedanstående adress:

Conrad Elektronik Norden AB
C/O – Östervärns Express - TF Freight AB 
Stenyxegatan 34
SE-213 76 Malmö

Ingen bruksanvisning?

 

Här finner du över 150 000 faktablad, bruksanvisningar, kopplingsscheman samt produktinformationsblad på en mängd olika språk. 
Ange artikelnummret i nedanstående fält så får du tillgång till allt nedladdningsbart material inom följande områden:

 

  • Faktablad
  • Kopplingsscheman
  • Informationsblad
  • Bruksanvisningar
  • Säkerhetsfaktablad
  • Certifikat

 
Hämta bruksanvisningar här » 

Kan jag göra ett byte?

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (DHL) har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar utan att behöva ange orsak. Tidsfristen startar den dag du tar emot produkten. Varan ska återsändas till oss inom 14 dagar från det att du har åberopat ångerrätten. Om produkten har använts mer än skäligt för att kontrollera funktionalitet, kommer avdrag för värdeminskning att göras (om varan kan betraktas som begagnad). Avdraget dras ifrån beloppet som återbetalas.

För att förenkla hanteringen, rekommenderar vi dig följa nedanstående punkter när du ångrar ett köp:
 

  1. Kontakta oss inom 14 dagar (via vårt kontaktformulär eller på [email protected]).
  2. Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. tillbehör som t.ex. kabel, bruksanvisning, batterier och fjärrkontroll.
  3. Vi rekommenderar att du fyller i returblanketten – laddas ner här – och lägger den i förpackningen. En ifylld returblankett förenklar och snabbar på hanteringen av ditt ärende.

Skicka förpackningen till nedanstående returadress:

Conrad Elektronik Norden AB
C/O – Östervärns Express - TF Freight AB 
Stenyxegatan 34
SE-213 76 Malmö


När du utnyttjar ångerrätten står du för returkostnaden. Kom ihåg att spara inlämningskvittot då du ansvarar för returen.

När vi har mottagit produkten/produkterna görs en återbetalning (med eventuellt avdrag för värdeminskning). Det tar 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur, innan du erhåller återbetalningen. Vi betalar tillbaka det belopp som du har betalat, inklusive fraktkostnaden. Returkostnaden får du dock betala själv.

Min order är skickad men jag har inte mottagit min försändelse

Postpaket: Du kan söka efter ditt paket på www.posten.se - ange ditt kolli-ID i sökfältet.

UPS: Du kan söka efter ditt paket på www.ups.com - ange ditt kolli-ID i sökfältet.

Ditt kolli-ID finner du i din orderbekräftelse som skickades ut strax efter paketet skickats ut från oss.

Skulle ovanstående inte besvara din fråga så vänligen kontakta Posten/UPS för vidare information om leveranstid.

Transportskadad produkt?

Vänligen följ nedanstående punkter när du returnerar en transportskada:
 

  • Återlämna paketet så snart som möjligt till postens serviceställe eller åkeriet som levererade det. Tänk på att skicka med faktura och/eller fraktsedel.
  • Gör en anmälan hos Posten/åkeriet och meddela oss ärendenumret.
  • Fyll i vår retursedel – laddas ner här – och lägg den i förpackningen. Utan en ifylld retursedel kan vårt returcenter ej behandla ditt ärende.
  • Skicka produkten till följande returadress:


Conrad Elektronik Norden AB
C/O – Östervärns Express - TF Freight AB 
Stenyxegatan 34
SE-213 76 Malmö

Vid transportskador står vi för kostnaden av returfrakten. Skicka returen som paket med det billigaste alternativet (ej mot postförskott). Skicka med kopia på kvittot vid returen, hela summan återbetalas. Beloppet överförs till det bankkonto ni specificerat på retursedeln.

Ersättningsleveranser är avgiftsfria. Kom ihåg att spara inlämningskvittot då du ansvarar för returen. För en snabb och enkel retur kan du även alltid kontakta vår kundservice så kan de skicka en returfraktsedel till dig som du kan fästa på paketet för en kostnadsfri retur. 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Posten har en liggetid på 14 dagar från att ombudet mottagit försändelsen, hämtas inte paketet ut inom detta tidsintervall skickas det automatiskt i retur till oss. Vid outlöst paket debiteras 249 SEK vilket skickas till er per faktura.

Har ni ej möjlighet att hämta ut ert paket ber vi er kontakta Conrad kundservice så ska vi försöka hitta en lösning åt er.

Varför har min beställning inte skickats?

Notera att beställningar ej behandlas under helgdagar. Exempel: en beställning läggs på fredagen kommer denna först skickas måndagen veckan efter.

Om det gått ett flertal arbetsdagar och er beställning fortfarande ej skickats så vänligen kontakta Conrad kundservice för att få ytterligare information.

Har du problem med att installera din produkt?

Nu kan du få hjälp med tekniken hemma av Hemfixare!
Behöver du hjälp att få tekniken att fungera hemma. Beställ en tekniker (Fixare) från Hemfixare så får du den hjälp du behöver med hemelektronik och IT i ditt hem.

Hemfixare skapar ordning i tekniken hemma och får den att fungera. Du får hjälp med både nya och äldre produkter. Supporten omfattar all utrustning, teknik och IT, även utrustning som tillhandahålls av operatörer och andra tjänsteleverantörer

Hemfixare har drygt 300 Fixare från norr till söder, alla med samma höga kompetens. Ofta löser Fixaren teknikproblemen samma dag, även på kvällar och helger!

Boka en Hemfixare här »  

Går det att använda flera rabattkoder på samma beställning?

Det går endast att använda en rabattkod per order.

Har ni produktkatalogert?

Sedan hösten 2009 producerar vi inga kataloger längre. Detta främst för att minska vårt miljöavtryck. 

Vi hänvisar er till vår hemsida www.conrad.se där ni finner aktuella produkter i vårt sortiment.

Hur prissätter ni era produkter?

Conrad Elektronik prissätter våra produkter, kampanjer och erbjudanden m.m. baserat på en mängd olika faktorer, t.ex efterfrågan, aktuell marknad och inköpspris. Dessa faktorer styr prissättningen och därför kan det förekomma skillnader emellan olika återförsäljare.

Jag glömde ange min rabattkod i min order?

 

Vi har ingen möjlighet att komplettera behandlade beställningar med rabattkoder. En rabattkod är endast giltig om du, som kund, anger denna, på korrekt sätt, i samband med din beställning.

Min rabattkod fungerar inte?

 

Fungerar inte din rabattkod ber vi dig kontrollera att du har fyllt i denna korrekt. Vänligen notera att systemet skiljer på versaler och gemener. 

NOTERA: Du löser in rabattkoden under fältet “Lös in rabattkod” i din varukorg. Säkerställ därefter att du klickar på "lös in" för att rabattkoden ska registreras i din order.

Kan man ringa er?

Sedan April 2013 har Conrad flyttat över alla kundservice online, således finns det inget telefonnummer till oss. 

Ni kan kontakta vår kundservice & tekniska support genom att klicka på respektive knapp här till vänster. 
Företag kan även skicka in en inköpsorder i PDF-format till [email protected] om så önskas.

 

Var denna information användbar?