Nedan hittar du information om retur och garanti. Kontakta vår kundservice om du inte hittar svar på din fråga.

Var finns retursedeln?

Retursedeln kan du ladda hem här.
Returen ska skickas till nedanstående adress. Observera att vi inte tar emot paket som skickats mot postförskott!

Conrad Elektronik Norden AB
C/O – Östervärns Express - TF Freight AB 
Stenyxegatan 34
SE-213 76 Malmö

Har ni fått min retur?

Om du anser att det har gått lång tid sedan du returnerade beställningen, och du har inte mottagit en bekräftelse, ber vi dig kontakta Conrad kundservice.

För att hantera ditt ärende så snabbt som möjligt, uppge kundnummer, ordernummer, vilka produkter du returnerar samt datum för när du skickade returen.

Hur skickar jag tillbaka returen?

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (DHL) har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar utan att behöva ange orsak. Tidsfristen startar den dag du tar emot produkten. Varan ska återsändas till oss inom 14 dagar från det att du har åberopat ångerrätten. Om produkten har använts mer än skäligt för att kontrollera funktionalitet, kommer avdrag för värdeminskning att göras (om varan kan betraktas som begagnad). Avdraget dras ifrån beloppet som återbetalas.

Det finns undantag från ångerrätten, bl.a. gäller den inte för företag/näringsidkare.

För att förenkla hanteringen, rekommenderar vi dig följa nedanstående punkter när du ångrar ett köp:

För att förenkla hanteringen, rekommenderar vi dig följa nedanstående punkter när du ångrar ett köp:
1. Kontakta oss inom 14 dagar på [email protected].
2. Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. samtliga tillbehör som medföljde produkten.
3. Fyll i returblanketten och lägg den i förpackningen. Utan en ifylld retursedel kan vårt returcenter ej behandla ditt ärende. Du får själv betala returkostnaden.

När vi har mottagit produkten/produkterna görs en återbetalning (med eventuellt avdrag för värdeminskning). Det tar 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur, innan du erhåller återbetalningen. Vi betalar tillbaka det belopp som du har betalat, inklusive fraktkostnaden. Returkostnaden får du dock betala själv.

Observera att samtliga delar av en produkt måste returneras till oss för att en retur ska vara giltig och kunna behandlas.

Kan jag reklamera en produkt jag köpt i andra hand?

Vid köp i andra hand från en privatperson (ex. från Tradera eller Blocket) så gäller reklamationsrätten inte längre. Reklamationsrätten gäller enbart mellan näringsidkare (ex. Conrad) och köparen (privatperson). Exempel om du köper en begagnad TV från en privatperson, som i sin tur har köpt den hos oss, då upphör möjligheten att reklamera produkten.

Tillverkargarantin gäller dock (vanligtvis två år från inköpsdatum).

Vem står för returfrakten?

I garantiärenden, eller vid leverans av fel produkt, står vi för returkostnaden. Skicka returen som paket med det billigaste alternativet (ej postförskott). Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returen! 

Om returkostnaden överstiger 100 SEK måste kopia på kvitto bifogas vid returen, hela summan återbetalas. Beloppet överförs till önskat konto. Ersättningsleveranser är avgiftsfria. Om du har betalt med kreditkort kommer beloppet att återbetalas till ditt kort efter att vi har mottagit och registrerat din retur. Återbetalning sker ca 7 dagar efter det att vi erhållit din retur. Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss.

Jag mottog en skadad produkt, hur gör jag nu?

Blir din produkt/paket skadad i transporten ber vi dig att anmäla händelsen till vår kundservice på [email protected] 

Transportskador rekommenderar vi dig att anmäla så snart som möjligt från mottagandet. Senast behöver felet anmälas inom rimlig tid som är två månader från mottagandet. Föreligger speciella omständigheter kan det anmälas senare. Underlåtelse att följa dessa riktlinjer kan resultera i att kostnaden för produkten inte ersätts av Conrad.

För att förenkla hanteringen, rekommenderar vi dig följa nedanstående punkter när du returnerar en transportskada:

  • Anmäla händelsen till vår kundservice Klicka här » eller maila till [email protected]
  • Fyll i returblanketten – laddas ner här – och lägg den i förpackningen. En ifylld returblankett förenklar och snabbar på hanteringen av ditt ärende.
  • Återlämna paketet så snart som möjligt till ett postombud eller åkeri. Tänk på att skicka med fakturan och/eller fraktsedel i paketet.
  • Vid transportskador står vi för kostnaden för returfrakten. För en snabb och kostnadsfri retur kan du kontakta vår kundservice så skickar de en returfraktsedel till dig som du kan fästa på paketet. I annat fall skickar du returen med det billigaste alternativet (inte mot postförskott eller rekommenderat). Kom ihåg att spara inlämningskvittot då du ansvarar för returen. Maila oss även en kopia av kvittot så att vi kan återbetala dig hela summan. Beloppet överförs till önskat konto. Vi rekommenderar att du skickar paketet till nedanstående returadress:


Rekommenderad returadress

Conrad Elektronik Norden AB
c/o - Östervärns Express - TF Freight AB 
Stenyxegatan 34
213 76 Malmö

 

OBS! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller rekommenderat.

Jag mottog fel produkt, hur gör jag nu?

Vi beklagar om du mottagit fel produkt. 
För att förenkla hanteringen av bytet till korrekt produkt, rekommenderar vi dig följa nedanstående punkter när du ångrar ett köp:

1. Kontakta oss inom 14 dagar på [email protected]
2. Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. samtliga tillbehör som medföljde produkten.
3. Fyll i retursedeln och lägg den i förpackningen. Skriv på denna vilken produkt du önskar att byta till. Utan en ifylld retursedel kan vårt returcenter ej behandla ditt ärende. Sjävklart betalar vi returkostnaden

Observera att samtliga delar av en produkt måste returneras till oss för att en retur ska vara giltig och kunna behandlas.

Kan jag byta min produkt?

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar utan att behöva ange orsak under förutsättning att produkten skickas tillbaka till oss i väsentligt oförändrat och oskadat skick. Tidsfristen startar den dag då du tar emot produkten. Det finns undantag från ångerrätten, den gäller exempelvis inte för företag/näringsidkare.

För att förenkla hanteringen, rekommenderar vi dig följa nedanstående punkter när du ångrar ett köp:
1. Kontakta oss inom 14 dagar på [email protected]
2. Lägg tillbaka produkten i originalförpackningen, inkl. samtliga tillbehör som medföljde produkten.
3. Fyll i retursedeln och lägg den i förpackningen. Skriv på denna vilken produkt du önskar att byta till. Utan en ifylld retursedel kan vårt returcenter ej behandla ditt ärende. Du får själv betala returkostnaden.

Observera att samtliga delar av en produkt måste returneras till oss för att en retur ska vara giltig och kunna behandlas.

Kan ni reparera min produkt?

 

Ja, om det rör sig om ett garantiärende så kan en del produkter repareras av vår interna reparationsavdelning eller direkt av tillverkaren produkten. 

Reparationer tar mellan 2 - 8 veckor från det att vi mottagit produkten.