Nedan hittar du information om betalning och leverans. Kontakta vår kundservice om du inte hittar svar på din fråga.

Det går inte betala med kort - varför?

Kontrollera att ditt bank-/kreditkort är öppet för köp på Internet. Som privatperson erbjuds du att handla tryggt och säkert med antingen Visa eller MasterCard. Får du upp felmeddelanden i samband med betalning ber vi dig kontakta Klarna via följande länk: https://klarna.com/sv/kundservice

Klarna erbjuder, utöver kortbetalning, även betalning via faktura 14 dagar (0 kr i avgift), delbetalning i din egen takt samt betalning via internetbank.

Jag blev nekad faktura - vilka andra alternativ finns?

Klarna erbjuder, utöver fakturaköp, även Visa och MasterCard kortbetalning, delbetalning i din egen takt samt betalning via internetbank.

För frågor gällande detta, vänligen kontakta Klarna: https://klarna.com/sv/kundservice 

Jag försöker betala med kredit/bankkort- vad är säkerhetskod?

Säkerhetskoden är en tresiffrig kod för ökad säkerhet. På VISA- och Mastercardkort finns koden tryckt på baksidan av kortet.
Observera att det inte är de sista siffrorna i kortnumret

För ytterligare frågor gällande detta, vänligen kontakta Klarna med hjälp av följande länk: https://klarna.com/sv/kundservice

När får jag tillbaka mina pengar efter en retur?


När vi har mottagit varan i retur gör vi en återbetalning inom 14 dagar. Vi betalar tillbaka det belopp som kunden har betalt (med eventuellt avdrag för värdeminskning). Observera att när din retur anländer hos Östervärns Express har vi ännu inte tagit emot din retur. Detta är bara ett uppsamlingslager. Det är först när din retur anländer till vårt Centrallager i Wernberg som vi börjar behandla din retur. 

Har du mottagit en bekräftelse på att returen är behandlad men fortfarande inte blivit återbetald vänligen kontakta Klarna med hjälp av följande länk: https://klarna.com/sv/kundservice

Returadress
Conrad Elektronik Norden AB
C/O – Östervärns Express - TF Freight AB 
Stenyxegatan 34
SE-213 76 Malmö

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Klarna erbjuder, utöver fakturaköp, även Visa och MasterCard kortbetalning, delbetalning i din egen takt samt betalning via internetbank.

För frågor gällande detta, vänligen kontakta Klarna: https://klarna.com/sv/kundservice

Önskar du göra en beställning mot postförskott eller förskottsbetalning - vänligen kontakta Conrad kundservice för mer information.

Inköpsorder / Företagsbeställning?

För företagsbeställningar, vänligen skicka inköpsorder i PDF-format till [email protected] eller faxa till 010 - 101 95 29.

Var ligger era butiker?

Conrad.se har inga fysiska butiker i Sverige. Men om du har vägarna förbi t.ex Tyskland så har vi ett flertal butiker du kan besöka där!

För att läsa mer om detta kan du besöka www.conrad.com och www.conrad.de

Hur avbeställer jag min order?

Behöver du göra en avbeställning kan du göra detta utan avgift fram till dess att paketet har lämnat vårt lager dvs. fram till dess att du får en orderbekräftelse på mail. Kontakta vår kundservice så fort som möjligt på [email protected] då din order börjar behandlas rätt omgående. Om din beställning har hunnit expedieras hänvisar vi till ångerätten som du som konsument alltid har och som är 14 dagar.

Hur lång är er leveranstid?

Leveranstiden är beroende av valt leveranssätt. Med Snabbleverans (UPS Standard) får du varorna till dörren efter ca. 3-6 arbetsdagar (förutsatt att beställningen gjordes vardag före kl 10:00). Om du har valt Standardleverans (Posten Mypack) tar det 5-6 arbetsdagar. 

Expressleverans (UPS Express) till dörren tar max. 72 timmar. I undantagsfall kan leveranstiden vara längre, vilket vi ber om förståelse för (exempel är under storhelger såsom jul- och nyår, vid extremt hög belastning eller om leveransadressen är i ett avlägset område).

Gällande leveranser med fraktföretaget UPS (dvs. Snabbleverans och Expressleverans) måste beställningen vara lagd innan kl 10:00 för att expedieras samma dag.

Vid eventuell restnotering eller försening blir du meddelad via e-post och har rätt att häva köpet utan kostnad.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, felaktig information gällande lager samt eventuella felaktiga priser.

Hur mycket kostar frakten?

Fraktkostnaden varierar beroende på vilket fraktalternativ du väljer och hur högt ordervärdet är. 

Postpaket med ordervärde mellan 0 - 599:- kostar 69:- i fraktavgift.
Postpaket med ordervärde över 600:- är fraktfritt! 

DPD Företagspaket (oavsett ordervärde) 120:- 

Snabbleverans (UPS Standard) med ordervärde mellan 0 - 599:- kostar 69:- i fraktavgift.
Snabbleverans (UPS Standard) med ordervärde över 600:- är fraktfritt! 

Expressleverans (UPS Express), oavsett ordervärde, kostar 199:- 

Fraktavgifterna avser leveranser inom Sverige. 

Hur spårar jag min leverans?

Postpaket: Du kan söka efter ditt paket på www.posten.se - ange ditt kolli-ID i sökfältet.

UPS: Du kan söka efter ditt paket på www.ups.com - ange ditt kolli-ID i sökfältet.

Ditt kolli-ID finner du i din orderbekräftelse som skickades ut strax efter paketet skickats ut från oss.

Skulle ovanstående inte besvara din fråga så vänligen kontakta Posten/UPS för vidare information om leveranstid.

Jag har inte fått en orderbekräftelse?

En orderbekräftelse skickas automatisk ut efter lagd order. De två vanligaste orsakerna till utebliven orderbekräftelse är felaktig e-postadress (att du har råkat skriva in fel) samt att bekräftelsen har fastnat i ett spam-filter (kontrollera spam-mappen).

För ytterligare frågor gällande er orderbekräftelse vänligen kontakta Klarna: https://klarna.com/sv/kundservice

Jag saknar produkter i leveransen?

Om en produkt står som levererad på fraktsedeln/fakturan, men inte medföljer beställningen, ska du kontakta Conrad kundservice så snart som möjligt. För att snabbt ta hand om ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

- Ordernummer
- Kundnummer
- Artikelnummer på produkten som saknas

Conrad kundservice ber därefter lagret att skicka ut den saknade produkten snarast möjligt.

 

Kan jag göra ändringar i min order?

Om du behöver ändra något i din beställning kan du göra detta kostnadsfritt fram till dess att paketet expedieras hos Conrad, dvs. fram till dess att du får en orderbekräftelse på mail. Kontakta vår kundservice så fort som möjligt på [email protected] då din order börjar behandlas rätt omgående. När din order har expedierats kan vi inte göra några ändringar.

Min order är skickad, men jag har ännu inte mottagit min försändelse?

 

Postpaket: Du kan söka efter ditt paket på www.posten.se - ange ditt kolli-ID i sökfältet.

UPS: Du kan söka efter ditt paket på www.ups.com - ange ditt kolli-ID i sökfältet.

Ditt kolli-ID finner du i din orderbekräftelse som skickades ut strax efter paketet skickats ut från oss.

Skulle ovanstående inte besvara din fråga så vänligen kontakta Posten/UPS för vidare information om leveranstid:

UPS
Kundtjänst tel.: 077-662 20 77
Tel. från utlandet: +46 8 627 42 00

Posten
För privatpersoner: 020-23 22 21
Från utlandet: +46 8 23 22 21
Öppettider: mån-fre 08.00-18.00

Varför har min beställning inte skickats än?

 

Notera att beställningar ej behandlas under helgdagar. Exempel: en beställning läggs på Fredagen kommer denna först skickas Måndagen veckan efter.

Om det gått ett flertal arbetsdagar och er beställning fortfarande ej skickats så vänligen kontakta kundservice för ytterligare information.

Vilka leveransalternativ finns att välja på?

Vi erbjuder fyra olika alternativ gällande leverans:

Snabbleverans till dörren (UPS Standard)
Beställningar gjorda vardagar före klockan 10:00 levereras inom 3 vardagar till nästan alla adresser i hela landet (till din dörr).
InfoNotice-nummer skickas ut separat efter du har lagt din order och går att spåra på www.ups.se


Standardleverans (Posten Mypack)
Posten levererar alla paket upp till 20 kg till ditt postserviceställe. Du får en avi/SMS från posten skickad till dig med information om och när paketet kan hämtas. Om du får din post med lantbrevbärare skickas paketet direkt hem till dig utan några extra kostnader. Vill du istället hämta paketet på ditt postserviceställe, går det också bra. Mer information får du på Postens hemsida: www.posten.se.
Kolli-ID skickas ut separat efter att du har lagt din order och går att spåra på www.posten.se.

Expressleverans till dörren (UPS Express)
Beställningar gjorda vardagar före klockan 10:00 levereras nästa vardag före dagens slut till nästan alla adresser i hela landet (till din dörr).
InfoNotice-nummer skickas ut separat efter du har lagt din order och går att spåra på
www.ups.se.

DPD Företagspaket 16:00
Posten levererar alla paket upp till 35 kg till leveransadressen. Paket levereras till mottagaren före kl.16:00, helgfri måndag – fredag. Detta leveranssätt är endast tillgängligt för företag. Produkter som väger över 35 kg delas upp i flera paket eller skickas med speditör.
Kolli-ID skickas ut separat efter att du har lagt din order och går att spåra på www.posten.se.

Vad använder ni för utfyllnadsmaterial i era paket?

För att skydda varorna under transport använder vi vid packning & emballering packmaterial/fyllnadsmaterial i form av wellpapp, omslagspapper, förpacknings-chips av vegetabilisk stärkelse och/eller luftkuddar av polyeten.

Wellpappen respektive omslagspappret består av 100% återvunnet papper, chipsen är tillverkade av 100% vegetabilisk stärkelse. Luftkuddarna består av polyeten och är fyllda med rumsluft (OBS: förvaras oåtkomligt för barn!). 

Allt förpackningsmaterial kan lämnas till återvinningsstation. Materialen skyddar miljön samtidigt som de minskar risken för transportskador!